Articole

17
Nov

Prevenirea contravențiilor

Proiectul Legii prevenirii a fost adoptat de Senatul României la data de 31 octombrie 2017, reprezentând o prioritate legislativă prin care se urmărește sprijinirea mediului de afaceri. În acest proiect de act normativ se reglementează următoarele instrumente pentru prevenirea savârșirii de contravenții:     1.  Măsuri concrete privind informarea, instruirea și îndrumarea Informarea. Instruirea. Conform proiectului, toate autoritățile/instituțiile publice cu atribuții

Citește mai mult

17
Nov

Înființarea unei societăți cu răspundere limitată

Înființarea unei societăți cu răspundere limitată – condițiile ce trebuie respectate pentru a fi asociat Înainte de a transpune în practică orice inițiativă legată de înființarea unei societăți și construirea unei afaceri, orice antreprenor trebuie să cunoască criteriile minime esențiale ce trebuie respectate pentru a deține calitatea de asociat. Acestea sunt ilustrate în mod expres în cuprinsul Legii nr. 31/1990

Citește mai mult

17
Nov

Procedura modificării denumirii societății

Procedura modificării denumirii  societății – modificare firmă. Firma are ca principală funcţie identificarea comerciantului prin individualizarea lui faţă de alţi comercianţi şi joacă un rol important în atragerea clientelei. Așa cum arată art. 30 din Legea 26/1990, firma este numele sau, după caz, denumirea sub care un comerciant îşi exercită comerţul şi sub care semnează. Conform ONRC, o firmă este disponibilă,

Citește mai mult

14
Nov

Publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă

Publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă în domeniul comercializării de produse Susceptibilă să deformeze în mod esențial comportamentul economic al unui consumator și expres interzisă prin lege, publicitatea înșelătoare își găsește definiția în mai multe acte normative, printre care: Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă, Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și

Citește mai mult

14
Nov

Mențiuni obligatorii pe etichete

Este de o mare însemnătate ca orice consumator să își cunoască drepturile și să fie informat în mod complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor oferite de către operatorii economici încă din perioada precontractuală, astfel încât să aibă posibilitatea de a face o alegere raţională, în conformitate cu interesele lor. În acest sens, O.G. nr. 21/1992

Citește mai mult

13
Nov

DREPTUL DE RETRAGERE

Dreptul de retragere din contractele încheiate la distanță Întâlnim, în practică, mulți cumpărători care acceptă Termenii și condițiile la momentul plasării unei comenzi on-line fără a îi citi in prealabil și drept consecință, nu cunosc faptul că au posibilitatea să returneze produsele achiziționate astfel și să le fie rambursată contravaloarea acestora fără să justifice decizia de retragere și fără a suporta

Citește mai mult

13
Nov

Concurența neloială în publicitate

Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurenței neloiale reglementează confruntarea dintre agenții economici pentru câștigarea și conservarea clientelei în scopul rentabilizării propriei activități. Aceasta stipulează că, pentru a fi considerată loială, concurența trebuie să respecte uzanțele cinstite și principiul general al bunei-credințe. În vederea atingerii scopului lor comun, și anume realizarea profitului, participanții de pe piața economică nu dispun în mod

Citește mai mult

25
Oct

Partener contractual cu sediul expirat

În timp ce persoana fizică este adesea protejată în calitate de consumator, neglijența unui profesionist trebuie sancționată mai aspru. Vorbim de neglijență sau, de ce nu, chiar intenție atunci când o persoană juridică nu efectuează formalitățile necesare la registrul comerțului pentru a-și actualiza datele cu privire la sediu. Cea mai des întâlnită situație o reprezintă expirarea sediului. Puțin probabil ca

Citește mai mult

20
Oct

Desemnarea responsabilului cu protecţia datelor

Apariţia Regulamentului General privind Protecţia Datelor (în continuare RGPD)- Regulamentul european 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date impune operatorilor de date noi responsabilităţi, cu mult extinse raportat la măsurile de protecţie a datelor cu caracter personal prevăzute de Legea 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire

Citește mai mult

17
Oct

Acordul de confidenţialitate

În contextul unei concurenţe tot mai acerbe ce vizează protejarea drepturilor de proprietate intelectuală, securitatea informaţiilor precum şi planurile manageriale, tot mai mulţi parteneri de afaceri aleg ca în faza preliminară demarării oricăror negocieri să încheie un acord de confidenţialitate. NDA (Non-disclosure agreement) sau acordul de confidenţialitate este tot mai des întâlnit în practică, fiind văzut ca un instrument de

Citește mai mult