Articole

31
Jan

Plătitor sau nu de T.V.A.?

”Punerea în legalitate este exact ce mulţi dintre cei care pornesc pe drumul antreprenoriatului îi spun ca fiind un lucru simplu, “îmi deschid o firmăşi încep să facturez”, aşa este, dar oare nu trebuie să ştim care este şi cel mai avantajos tip de firmă pe care putem să o deschidem?” pune accentul avocat Elena Grecu. Astfel, conform înregistrărilor la

Citește mai mult

11
Dec

Stabilirea concediilor de odihnă

Dat fiind că suntem la finele anului 2012, considerăm oportun să vă amintim ce prevede Codul Muncii republicat referitor la efectuarea concediului de odihnă. Concediul de odihnă se realizează în baza unei programări care se face pana la sfarșitul anului calendaristic pentru anul urmator. Așadar, orice companie trebuie să stabilească programările concediului de odihnă pentru anul următor, cu consultarea reprezentanților

Citește mai mult

3
Dec

Etichetarea produselor alimentare – elemente de noutate

Noul Regulamentul EU privind etichetarea produselor alimentare – elemente de noutate Regulamentul (UE) nr. 1169 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre începand cu 13 decembrie 2014, cu excepția articolului 9 alineatul (1) litera (l) (cerinţe privind etichetarea nutriţională) care se aplică de la 13

Citește mai mult

19
Nov

Evaluarea angajaților – când este obligatorie?

Angajatorul poate concedia personalul angajat din motive subiective numai pentru cazurile limitativ enumerate în articolul 61 din Codul Muncii. “Art. 61. Cazurile concedierii pentru motive subiective Angajatorul poate dispune concedierea pentru motive care țin de persoana salariatului în următoarele situații: a) în cazul în care salariatul a săvârșit o abatere gravă sau abateri repetate de la regulile de disciplină a

Citește mai mult

6
Nov

Dreptul la intimitate

În România zilelor noastre Dreptul la intimitate este un subiect din ce în ce mai discutat, multe dintre persoanele care sunt publice sau mai puțin publice știu sau nu cum să-și păstreze acest drept. Din ce în ce mai multe procese sunt intentate pentru încălcarea acestui drept, iar instantele au început să acorde despăgubiri din ce în ce mai mari.

Citește mai mult

5
Nov

Actele necesare pentru înființarea unei societăți comerciale cu raspundere limitată

Pentru deschiderea unei societati comerciale cu raspundere limitată aveți nevoie în primul rând de actele de identitate ale tuturor asociaților care vor face parte din viitoarea firmă și de asemenea de cele ale viitorului administrator/viitorilor administratori ai acesteia. Nota: Nu pot înființa o societatea persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile ori care au

30
Oct

Procedura de obținere a codului ISSN

Codul ISSN (International Standard Serial Number) este un identificator numeric ce identifică publicații periodice, cum ar fi revistele. Orice revista care se publica trebuie sa contina obligatoriu acest cod. Din punct de vedere al compunerii, codul ISSN este format din două grupe de câte 4 cifre, separate prin cratimă, precedate de acronimul ISSN. Cel de-al optulea caracter este cifra de

Citește mai mult

29
Oct

Politica uniforma de rezolvare a disputelor privind numele de domeniu

Politica adoptată: 26 august 1999 Documentele de implementare aprobate: 24 octombrie 1999 Observatii: 1. Aceasta politica este în vigoare în prezent. Va rugam sa consultati www.icann.org/udrp/udrp-schedule.htm pentru planul de implementare. 2. Aceasta politica a fost adoptata de toate registrele acreditate de ICANN. De asemenea, acestea au fost

15
Oct

Formular standard in procedura cererilor de finantare cu fonduri UE

Incepand cu data de 5 Octombrie 2012, s-a introdus ca procedura, inainte de data depunerii cererii de finantare din fonduri UE, a unui formular, ce poarta numele de REFERAT. Acesta este obligatoriu si nu exclude, obligatia obtinerii celorlalte autorizatii, si de asemenea nici nu are ca efect suspendarea desfasurarii procedurii de obtinere a fondurilor.

11
Oct

Proceduri de solutionare a litigiilor in afaceri

Neplăcut, foarte neplăcut este atunci când partenerul de afaceri, un furnizor sau un client nu iși onorează întelegerile sau contractele semnate. Astfel afacerea ta poate suferi pierderi financiare sau chiar mai rau. Sunt cazuri în care după ce am semnat un contract ne întrebăm “oare o să își onoreze înțelegerea, o să platească la timp?” Astfel de întrebări vin doar

Citește mai mult