Dreptul Publicității

            Publicitatea nu este un domeniu nou, promovarea produselor și serviciilor nefiind inventată acum 20 de ani. Cu toate acestea însă, puțini sunt cei care înteleg cu exactitate ce reprezintă publicitatea, trecând peste partea de creativitate.

            Publicitatea este reglementată! Afirmație adevarată, dar puțin cunoscută și aplicată de specialiști sau de companii care utilizează acest mecanism pentru a se dezvolta.

            Investițiile efectuate în campanii de marketing și promovare, mai ales pentru companii multinaționale sau mari, reprezintă o parte importantă din bugetul companiei. Cu departamente alocate doar marketingului se poate observa interesul generat de publicitate, astăzi, puține companii rezistând și crescând fară o strategie de promovare.

            Publicitatea nu implică numai comunicarea TV sau radio, implică mass media, cu partea deloc de neglijat a online-ului, implică etichetarea și ambalarea, implică concursuri și loterii, implică comunicări pe rețele de socializare, implică drepturi de autor și drepturi de imagine.

            Avocații Grecu&Asociații sunt specializați în dreptul publicitătii, oferind asistență în toate etapele creării unei campanii integrate, în analizarea comunicărilor comerciale, a identificării punctelor slabe și a corectării acestora înainte de a deveni o problema. Toată această activitate se desfasoară lucrând împreună cu clientul, cu departamentul de marketing, cu instituții de stat și private, chiar și cu organisme de autoreglementare.

            Sancțiunile nerespectării dispozițiilor legale nu sunt de ignorat, punând ajunge la amenzi și la interzicerea campaniilor publicitare. Pierderile financiare generate de astfel de sancțiuni pot fi subtanțiale, imaginea unei companii fiind cartea de vizită a acesteia. Orice semn de întrebare cu privire la integritatea și etica companiei poate duce la dispariția acelei companii de pe piața românească.

            Instituțiile care veghează la respectarea normelor legale în domeniul publicității nu sunt puține, fiecare având competența pe o parte a acesteia, în final reprezentând un tot unitar, chiar dacă, de multe ori, nu și un tot coerent. Ministerul Finanțelor Publice, Consiliul Național al Audiovizualului, Ministerul Sănătății, Agenția Națională a Medicamentului, Consiliul Roman de Publicitate, Institutul Național de Bioresurse Alimentare, Agenția Națională pentru Protecția Consumatorului sunt doar o parte a organismelor cu atribuții în acest domeniu.

            Grecu&Asociații oferă asistență și reprezentare în fața tuturor acestor autorități și organisme, asigurând interfața și comunicarea dintre dumneavoastră și reprezentanții instituțiilor, apărând interesele clientului și oferind soluții problemelor semnalate.