Articole

6
Apr

Protecția maternității la locul de muncă

În cazul în care vorbim despre drepturile femeii la locul de muncă, Codul muncii și legislația conexă aduc numeroase prevederi legale care ar trebui să le asigure femeilor, mai ales celor care au devenit sau se pregătesc să devină mame, un context echitabil și adecvat în care să lucreze. Salariata care este gravidă trebuie să anunțe, în scris, la locul

Read more

1
Apr

Organizezi spectacole online?

Organizezi spectacole online? Trebuie să achiți taxe către organismele de gestiune colectivă?   Criza generală cauzată de pandamia COVID-19 a afectat foarte multe domenii, însă, printre cele mai afectate se numără cele ale HoReCa și organizării de evenimente. Dacă este evident că în cadrul celorlalte domenii pierderile s-au resimțit, în aceste două cazuri, este clar că impactul a fost mult

Read more

29
Mar

Proiect de regulament privind piețele digitale

Cu toate că există peste 10 000 de platforme online care își desfășoară activitatea în economia digitală a Europei, majoritatea fiind IMM-uri, numai un număr mic de platforme online deține cea mai mare parte din valoarea totală generată. Aceste platforme acționează din ce în ce mai mult că puncte de acces sau gatekeeperi între utilizatorii comerciali și utilizatorii finali, beneficiind

Read more

26
Mar

Cum vindem legal dispozitivele medicale în România?

Dispozitivele medicale sunt o necessitate, fie că avem în vedere măștile sau mănușile medicale, fie că ne referim la dispozitive invazive. Pe lângă faptul că dispozitivele medicale sunt diverse și aparțin mai multor clase de risc ce influențează condițiile de punere pe piață, un aspect important de analizat este reprezentant de agenții economici ce doresc să comercializeze aceste produse. Astfel, în funcție de categoria operaților implicați în procesul de comercializare, procedura ce trebuie urmată este diferită. Punerea pe piață de către producătorul aflat pe teritoriul României Producătorii de dispozitive medicale trebuie să

Read more

25
Mar

Asocierea în vederea dezvoltării de proiecte imobiliare

Observăm în piață o creștere (timidă) a numărului de proiecte imobiliare care încep să fie dezvoltate. O metodă productivă (mai ales în contextul economic de risc ce a caracterizat mediul de business al ultimului an) a fost aceea în care proprietarul terenului s-a aliat cu investitorul/investitorii care au dorit să susțină din perspectivă financiară și operațională dezvoltarea proiectului imobiliar, astfel

Read more

22
Mar

Modificarea contractului de achiziţie publică

Instrucţiunea ANAP nr. 1/2021 privind modificarea contractului de achiziţie publică, contractului de achiziţie sectorială și a acordului-cadru   ANAP a anunțat în data de 19 ianuarie 2021, publicarea în Monitorul Oficial Partea I, nr. 56, a Instrucțiunii nr. 1/2021 emisă de președintele ANAP cu privire la derularea și modificarea contractului de achiziţie publică/contractului de achiziţie sectorială/acordului-cadru (”Instrucțiunea nr.1/2021”).  Adoparea acestei Instrucțiunii a fost

Read more

19
Mar

Greșeala companiilor de a nu alinia procedurile internaționale la cerințele legislative naționale

Odată cu răspândirea companiilor multinaționale din ce în ce mai masiv în ultimii ani, am putut observa tot mai clar faptul că sucursalele naționale urmează întocmai directivele sediului principal ținând cont foarte puțin, spre deloc de legislația națională din statul unde se găsesc acestea. Cum funcționează în realitate? Marile companii setează o serie de reguli corporatiste pe care le implementează

Read more

17
Mar

Efectuarea cercetării disciplinare a angajaților

După cum a fost precizat în articolul referitor la atragerea răspunderii disciplinare a angajaților, angajatorii se pot confrunta cu situația în care salariații acestora nu respectă regulile interne, obligațiile prevăzute în contractele individuale sau colective de muncă, respectiv în fișele de post ori regulamentul intern sau trasate prin intermediul oricăror altor politici sau proceduri aplicabile la nivelul unei societăți angajatoare.

Read more

16
Mar

ATRAGEREA RĂSPUNDERII DISCIPLINARE A ANGAJAȚILOR

Resursele umane reprezintă elementul – cheie al unei societăți comerciale, în absența căruia activitatea acesteia nu ar fi posibilă. Cu toate acestea, nu rare sunt situațiile în care salariații nu se conformează în totalitate regulilor interne, respectiv obligațiilor trasate fie prin contractele individuale sau coletive de muncă, fie prin fișele de post ori regulamentul intern sau prin intermediul oricăror altor

Read more

16
Mar

Aspecte practice privind numirea unui DPO

Responsabilul cu protecția datelor sau, pe scurt, DPO-ul (de la „data protection officer”), are un rol foarte important în domeniul protecției datelor și în privința respectării obligațiilor din domeniu – în special, a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR).   Când este necesară numirea unui DPO? În primul rând, de DPO au nevoie cei care au ca activitate de bază monitorizarea

Read more