22
Mar

Sistemul de distribuție selectivă în cazul produselor de lux

Distribuția selectivă reprezintă acel sistem în care furnizorul încheie întelegeri verticale cu un număr limitat de distribuitori.                       Acordurile care constituie un sistem de distribuție selectivă influențează în mod necesar concurența în cadrul pieței comune. În lipsa unei justificări obiective, astfel de acorduri trebuie considerate „restrângeri prin obiect”. Cu toate acestea, un sistem de distribuție selectivă este conform dreptului Uniunii

Citește mai mult…

22
Mar

Principalele practici anticoncurențiale

În conformitate cu dispozițiile art. 5 din Legea concurenței nr. 21/1996 (denumită în continuare „Legea Concurenței”) sunt interzise orice înțelegeri între întreprinderi, decizii ale asociațiilor de întreprinderi și practici concertate, care au ca obiect sau au ca efect împiedicarea, restrângerea ori denaturarea concurenței pe piața românească sau pe o parte a acesteia, în special cele care: stabilesc, direct sau indirect,

Citește mai mult…

22
Mar

OBȚINEREA AVIZULUI DE MUNCĂ PENTRU UN ANGAJAT

Obținerea avizului de muncă pentru un angajat din afara Uniunii Europene și Spațiului Economic European Având în vedere contextul economic și social actual al relațiilor de muncă, tot mai mulți angajatori se plâng de deficitul forței de muncă ce se află pe piața din România. Chiar și în contextul unor creșteri salariale majore în spațiul privat, cetățenii români fie refuză

Citește mai mult…

13
Mar

Avantajele încheierii unui contract de sponsorizare

Legea sponsorizării nr. 32/1994 și Codul fiscal permit societăților comerciale plătitoare de impozit pe profit să ofere sponsorizări organizațiilor din anumite domenii (spre exemplu organizațiilor caritabile) și să beneficieze de facilități fiscale, în anumite condiții prevăzute de lege. Deductibilitate fiscală Cheltuiala cu sponsorizarea oferită nu este o cheltuială deductibilă fiscal, dar poate reprezenta un credit fiscal, mai exact, reduce impozitul

Citește mai mult…

13
Mar

Concedierea salariatului pentru motive care nu țin de persoana acestuia

O societatea poate desființa un loc de muncă pe care îl ocupă un salariat pentru motive care nu țin de persoana acestuia, în conformitate cu prevederile art. 65 alin. 1) din Codul Muncii. În concret, desființarea postului în cazul concedierii pentru motive care nu țin de persoana salariatului se impune în următoarele situații: O societate decide reorganizarea activității dacă înregistrează

Citește mai mult…

5
Mar

Informări obligatorii către Agenţiile de ocupare a forţei de muncă.

Informări obligatorii către Agenţiile de ocupare a forţei de muncă. Când sunt necesare şi sub ce sancţiune? Atât angajatorii, cât si şomerii care beneficiază de indemnizaţie de șomaj au obligaţia legală de a face o serie de informări către agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, după caz, a Municipiului București. Neindeplinirea obligatiilor de informare poate atrage aplicarea unor amenzi

Citește mai mult…

26
Feb

Rolul mărcilor comerciale în publicitatea comparativă

Mărcile comerciale joacă un rol importat în publicitate, în special în publicitatea comparativă. Adesea, strategiile de marketing inspirate sedimentează în mintea cumpărătorului produsul mai ales prin mărcile adecvat asociate mesajului care pot influența în mod sensibil alegerea acestuia. De multe ori operatorii economici din piață urmăresc în mod intenționat să creeze asocieri în percepția publicului în scopul de a facilita

Citește mai mult…

31
Jan

Directiva U.E. privind protecția know-how-ului și a secretelor de afaceri

Directiva protecția know-how-ului și a informațiilor de afaceri nedivulgate (secrete comerciale) împotriva dobândirii, utilizării și divulgării ilegale. La nivelul Uniunii Europene, este acordată o atenție sporită protejării drepturilor de proprietate industrială, printre acestea regăsindu-se brevetele, drepturile asupra desenelor și a modelelor sau drepturile de autor. În acest sens, există o serie de acte normative emise de Legiuitorul European, prin care

Citește mai mult…

21
Jan

Interpretarea clauzei de neconcurență în contractele comerciale internaționale

Interpretarea unui contract de comerț internațional și implicit a clauzelor ce îl compun este o operațiune prin care se determină înțelesul termenilor folosiți prin raportare la voința internă a părților manifestată în cuprinsul dispozițiilor contractuale. Acest procedeu se realizează printr-o expunere a regulilor de interpretare a contractelor comerciale internaționale ținând cont de evoluția modului de realizare a acestuia în practica

Citește mai mult…

16
Jan

Publicitatea „datelor personale” ale persoanelor juridice

Odată cu intrarea în vigoare a Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, s-a declanșat o adevărată “revoluție europeană” pentru protecția datelor cu caracter personal ale persoanelor fizice. Au fost purtate numeroase discuții și dezbateri despre ce reprezintă și care este interpretarea corectă a termenilor

Citește mai mult…