17
Jun

Despre ridicarea permisului de conducere după formularea unei plangeri

Certificatul de grefă nu mai este necesar pentru ridicarea permisului de conducere după formularea unei plangeri   Situația evoluției de la nivel național și internațional privind răspândirea pandemiei coronavirusului SARS-COV-2 a condus în mod natural la instituirea unor măsuri menite să prevină răspândirea și să contribuie la protejarea tuturor cetățenilor. Măsuri precum digitalizarea unor operațiuni care în trecut necesitau prezența

Citește mai mult…

16
Jun

Procedura de alegere a reprezentanților salariaților

Potrivit art. 221 din Codul Muncii, în cazul fiecărei entități ce are un număr mai mare de 20 de angajați și la care nu sunt constituite organizaţii sindicale reprezentative conform legii, interesele salariaţilor pot fi promovate şi apărate de reprezentanţii lor, aleşi şi mandataţi special în acest scop. Reprezentantul salariaților poate fi ales doar în cadrul adunării generale a salariaților

Citește mai mult…

2
Jun

Concedierea în contextul Covid 19

Deși este un subiect delicat și la care, cu siguranță nu ne face plăcere să ne gândim, contextul economic actual, respectiv criza generată de epidemia de COVID – 19, ne obligă să aducem în discuție acest subiect. Concedierea pentru motive care nu țin de persoana salariatului presupune, în esență desființarea postului unui salariat, ca urmare, în cele mai multe situații,

Citește mai mult…

20
May

Recuperarea creanțelor după încetarea pandemiei

Recuperarea creanțelor după încetarea pandemiei – Ordonanță de plată   Relațiile economice și contractuale au fost afectate în mod substanțial în ultima perioadă din cauza instaurării stării de urgență prin Decretul nr.195/2020, precum și prin valul de reglementări și acte normative care au sistat activitățile economice din diferite sectoare (restaurante, baruri, cafenele, clinici stomatologice, centre comerciale s.a.m.d.). Cu toate că

Citește mai mult…

20
May

Măsuri pentru întoarcerea la locul de muncă în contextul COVID-19

Măsuri pentru întoarcerea la locul de muncă în contextul COVID-19 -recomandările Comisiei Europene-   Comisia Europeană a publicat în luna aprilie un ghid care, deși nu trebuie aplicat în mod obligatoriu, conține anumite direcții ce au ca scop sprijinirea angajatorilor și a persoanelor angajate astfel încât să fie asigurat un nivel corespunzător de protecție într-un mediu de lucru care s-a

Citește mai mult…

20
May

Contractul de leasing în contextul Covid 19

Măsurile restrictive instituite prin actele normative emise în perioada stării de urgență determinată de pandemia COVID 19 au impactat in mod negativ economia națională producând o serie de dificultăți financiare severe, și culminând cu o incapacitate de plată a debitorilor din cadrul contractelor de credit ca urmare a diminuării semnificative a veniturilor. Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2020

Citește mai mult…

15
May

Interzicerea organizării grevelor în starea de pandemie

     Prin Decretul prezidențial cu Nr. 240 din 14 aprilie 2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României au fost restrânse o serie de drepturi și libertăți fundamentale printre care și libertatea întrunirilor și în mod particular dreptul la grevă. Scopul prevederilor a fost acela de prevenire a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 între salariați cu toate că, prin continuarea

Citește mai mult…

13
May

Drepturile străinilor angajați în România.

Potrivit Ordonanţei de Guvern nr. 25 din 26 august 2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României, în baza avizului de angajare, străinii din state terțe pot fi încadrați în muncă pe teritoriul României prin încheierea contractului individual de muncă. Contractul individual de muncă Contractul individual de muncă este reglementat de Legea nr. 53/2003- Codul Muncii. Dispoziţiile

Citește mai mult…

7
May

Excluderea asociatului

Societatea comercială este persoana juridică constituită în vederea efectuării de acte de comerț, fiind constituită pe baza unui contract de societate, fiind rezultatul voinței asociaților. Deși fiecare asociat are drepturi și obligații, există și situații în care unii dintre aceștia nu își îndeplinesc obligațiile, cazuri în care este necesar să analizăm posibilitatea excluderii asociatului din cadrul societății. Soluțiile sunt oferite

Citește mai mult…

7
May

Autorizarea societăţilor de expertiză contabilă şi contabilitate

Autorizarea societăţilor de expertiză contabilă şi contabilitate presupune înscrierea acestora în Tabloul CECCAR (Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România).   Procedura Astfel, trebuie îndeplinite condițiile referitoare la membrii CECCAR, persoane juridice, prevăzute de art. 9 din O.G. 65/1994 şi de Normele deontologice nr. 3334/17.03.2003. Conform acestora, obiectul de activitate al societății trebuie să fie exercitarea profesiei de expert

Citește mai mult…