Prin intermediul unei informări, Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) a anunțat că, începând cu 20 septembrie 2023, sunt eliminate din aplicația Portal IGI o serie de documente ce trebuiau atașate pentru persoanele care solicită o programare pentru depunerea cererilor de obținere a avizelor de angajare a lucrătorilor străini. Astfel, noua măsură este luată pentru a veni în sprijinul angajatorilor interesați de primirea în muncă a străinilor. În plus, IGI a urmărit să simplifice procedurile și, totodată, să reducă sarcinile administrative care le revin angajatorilor.
Așadar, următoarele documente nu mai sunt necesare în aplicația Portal IGI, în modulul aviz de angajare lucrător permanent (persoana fizică, persoană juridică, schimbare angajator):
- adeverința cu privire la forța de muncă disponibilă pentru locul de muncă vacant;
- dovada publicării prin mijloace de informare în masă din România a unui anunț pentru ocuparea locului de muncă vacant;
- copia procesului-verbal întocmit de angajator din care să rezulte efectuarea selecției realizată pentru ocuparea locului de muncă vacant;
- certificatul de atestare fiscală emis de administrația finanțelor publice în a cărei rază teritorială își are domiciliul angajatorul.
Cu toate acestea, IGI precizează că documentele menționate anterior vor fi prezentate, în termenul legal de valabilitate, la ghișeu, la momentul depunerii cererii de obținere a avizelor.
Pentru mai multe informații sau orice întrebări suplimentare, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați:
➡ Telefon: (+4) 031 426 0745
📧 Email: office@grecupartners.ro
Suntem aici pentru a vă ajuta și pentru a oferi suportul nostru legal la toate situațiile dumneavoastră.
Așteptăm cu nerăbdare să discutăm cu dumneavoastră.
Avocat Ana Maria Nistor