03 mai 2018

Conferința “GDPR ȘI PUBLICITATEA”

Internetul a schimbat total modul în care se poate comunica și modul în care sunt gestionate sarcinile de zi cu zi.

Regulamentul general privind protecția datelor sau GDPR va schimba modul în care companiile procesează și gestionează datele. Începând cu data de 25 mai 2018, normele europene privind protecția datelor vor fi supuse celei mai mari revizuiri din ultimi 20 de ani.

Compania dvs. respectă noile reguli de protecție a datelor?

Un pericol major în acordarea cu foarte mare ușurință a datelor personale este exemplul scandalului Cambridge Analytica, în care 50 de milioane de profiluri de Facebook au fost folosite pentru a influența alegerile din 2016 ale SUA.

V-ați gândit vreodată cât de multe date personale au fost făcut publice în mediul online?

Datele personale reprezintă orice informație legată de o persoană (“orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă”) , cum ar fi un nume, o adresă de e-mail, detalii bancare, actualizări pe site-urile de rețele sociale, detalii despre locație, informații medicale, fotografiile, etc.

În cadrul conferinței “GDPR și Publicitatea, s-a discutat despre următoarele puncte de interes pentru companiile din România:

  • În ce condiții trebuie o companie să angajeze un DPO;
  • Profilarea sub impactul GDPR;
  • Care este termenul rezonabil privind ștergerea datelor;
  • Modificări aduse de GDPR privind Termenii și Condițiile pe site-uri de prezentare, blogguri sau magazine on-line.

Speakeri evenimentului au fost:

Elena Grecu – Avocat Partener în cadrul SCA GRECU ȘI ASOCIAȚII
Florin Ghinea – IBM Data Security and Privacy Consultant
Ioana Anescu – Director executiv Asociația industriei de marketing și publicitate online din România IAB România

Cristian Driga – Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică – CERT.ro
Ciprian Dron – CEO Unity Group

Galerie foto eveniment: GDPR și Publicitatea

20 februarie 2018

Conferința “PRIA Drugs and Medicine Publicity”

La PRIA Drugs and Medicine Publicity eveniment aflat la editia a 3-a, s-a discutat despre sistemul sanitar, legea publicității la medicamente, dispozitivele medicale, codurile de conduită respectate de industria farmaceutică și marketingul în industria medicamentelor.`

Andreea Țigău avocat partener la Grecu și Asociatii a fost speaker alături de Dna. Conf. Dr. Diana Păun – Consilier de Stat, Departamentul Sănătate Publică, Administrația Prezidențială și alți lectorii invitați precum:

Rodica NASSAR  – Secretar de Stat, Ministerul Sănătății

Farm. Pr. Anca CRUPARIU – Președinte, Șef Departament Politici și Strategii, ANMDM

Laszlo ATTILA – Președinte, Comisia pentru Sănătate, Senatul României

Lorand TUROS – Vicepreședinte, Comisia pentru Cultură, Senatul României

Radu GĂNESCU – Președinte, COPAC

Galerie foto eveniment: PRIA Drugs and Medicine Publicity 2018

Pagina evenimentului: https://priaevents.ro/pria-drugs-and-medicine-2018/

24 mai 2017

Conferință “2 + 1 GRATIS – Publicitatea înșelătoare în campaniile promoționale”

Aflată la a 3-a ediţie, conferinţa de „Dreptul Publicităţii” organizată de Societatea Civilă de Avocaţi “Grecu şi Asociaţii” în parteneriat cu Wolters Kluwer România, abordează tema „2 + 1 GRATIS – Publicitatea înşelătoare în campaniile promoţionale”.

De această dată, specialiştii pe dreptul publicităţii au dezbatut pe larg aspecte de legalitate a campaniilor publicitare organizate de comercianţi, din perspectiva practicilor înşelătoare şi a comunicării neconforme către consumatorul de promoţii.

Au fost prezenți în sală: comercianți, agenţii de servicii de marketing și publicitate, angajați ai unor companii în cadrul departamentului de marketing, juriști și avocați interesați de aspectele legale din publicitate.

Lista de speakeri:

Moderator Elena Grecu Avocat Partener în cadrul SCA GRECU ŞI ASOCIAŢII

PANEL I Marcel Bogdan Pandelică Preşedinte – ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului) – (Practicile înșelătoare)
Andreea Ţigău Avocat Partener SCA GRECU ŞI ASOCIAŢII (Vânzările promoționale – limite legale)
Radu Herjeu Membru titular al Consiliului Naţional al Audiovizualului (Publicitatea Înșelătoare)
PANEL II Doru Matei Membru Comisia de Reexaminare OSIM, Șef Birou Examinare Mărci și Indicații Geografice, Eliberări Acte, Transmiteri Drepturi, Reînnoiri (Mărcile înșelătoare)
Raluca Comănescu Avocat Partener SCA GRECU ŞI ASOCIAŢII (Concursurile în campaniile publicitare – regulamentul pentru loteria publicitară)
Sorin Mierlea Președinte INFOCONS (Publicitatea înșelătoare din perspectiva Protecției Consumatorilor)

Galerie Foto

03 noiembrie 2016

Conferință “20 de ani de la adoptarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.”

Dezvoltările artistice și culturale de azi nu ar fi fost posibile fără o puternică protecție a drepturilor de autor, care au deja o tradiție de mai multe decenii.
În țara noastră, acest domeniu a fost reglementat prin Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, adoptată de Parlament în data de 14 martie 1996.

Începand cu data de 27.07.2016, pe website-ul Ministerului Culturii este prezent spre dezbatere publică Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe.

Conferința la care Elena Grecu a fost prezentă în calitate de speaker a avut ca scop adunarea specialiștilor din domeniul drepturilor de autor, în vederea analizării progreselor realizate și a câștigurilor obținute în cei 20 de ani de aplicare a Legii.

La momentul actual în România funcționează cu avizul ORDA 18 organisme de gestiune colectivă, 8 în sectorul drepturilor de autor și 10 în cel al drepturilor conexe.

În cadrul conferinței s-a realizat o analiză riguroasă a acestei piețe în anul 2016 și s-au propus o serie de măsuri care să determine evoluția sectorului de drepturi de autor.

Teme care au fost discutate:

  • Ce a însemnat adoptarea Legii Nr. 8/1996 pentru creatorii și titularii de drepturi din România
  • Cât de mult își cunosc titularii de drepturi de autor avantajele și obligațiile stipulate prin lege?
  • Capacitatea logistică a Organismelor de Gestiune Colectivă de a colecta drepturile cuvenite titularilor
  • Protecția creațiilor și a drepturilor de autor în mediul online; Impactul Directivei 2014/26/UE
  • Pericolul utilizării de software nelicențiat
  • Fiscalitatea în domeniul drepturilor de autor
  • Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, aflat în dezbatere publică din 26.07.2016
  • Importanța administrării Registrelor Naționale de Opere de către ORDA
  • Expertiza tehnico-științifică – instrument util în apărarea drepturilor de autor și a drepturilor conexe
  • Dreptul la remunerația privată – prezent și viitor în reglementările UE
  • Opera publicitară – aspecte mai puțin cunoscute

Galerie Foto

26 octombrie 2016

Conferință “Dreptul publicității – noi provocări în era digitală”

dreptul_publicitatii

Miercuri, 26 octombrie 2016 va avea loc conferința intitulată: “Dreptul publicității – noi provocări în era digitală”.

Aflată la a doua ediție, conferința despre “Dreptul publicității”, organizată de Societatea Civilă de Avocați “Grecu și Asociații” în parteneriat cu Wolters Kluwer Romania, abordează de această dată tema “Noi provocări în era digitală”.

În cadrul acestei conferințe vor fi dezbătute aspecte legale care intervin în reglementarea comunicărilor publicitare (reclame radio/TV, afișe, etichetele produselor), limitele care trebuie respectate și practicile ce pot fi considerate a fi înșelătoare, capabile să manipuleze comportamentul consumatorului.

Dacă ești retailer, comerciant, agenție de servicii de marketing sau publicitate, angajat al unei companii în cadrul departamentului de marketing, jurist sau avocat interesat de aspectele legale din publicitate, te invităm miercuri, 26 octombrie 2016, la Hotel Capital Plaza, alături de profesioniștii domeniului pentru a afla răspunsul la următoarele întrebări:

  • Care sunt reglementările legale care se aplică publicității în domeniul tău de activitate?
  • Care sunt limitele publicității, ce este greșit sau corect atunci când concepi un mesaj publicitar?
  • Este suficient ca un spot radio/TV să respecte legea sau ar trebui să se respecte anumite norme etice?
  • Ce înseamnă publicitate înșelătoare și care sunt organismele care analizează comunicările din acest punct de vedere?
  • Care sunt consecințele în cazul în care se încalcă normele legale sau normele etice în domeniul publicității?
  • Este legală publicitatea comparativă? Care sunt condițiile? Putem folosi o marcă a unui concurent în mesajul nostru publicitar?

Lista de speakeri este:

Moderator Avocat Elena Grecu, SCA Grecu si Asociații

  1. Marcel Bogdan Pandelică –  Președinte ANPC (Autoritatea Pentru Protecția Consumatorilor)
  2. Constanța Moisescu – Judecător Tribunalul București
  3. Andreea Țigau – Avocat partener SCA Grecu si Asociatii
  4. Radu Herjeu – Membru titular al CNA (Consiliului Național al Audiovizualului )
  5. Adrian Ghimpu – Expert Superior ORDA – DRGC (Direcția Registre și Gestiune Colectivă)
  6. Ioana Anescu – Director Executiv IAB România (Asociația industriei de marketing și publicitate online din România)
  7. Laurențiu Gheorghiu – Membru Consiliu Director al RAC ( Romanian Advertising Council)
  8. Raluca Comănescu – Avocat partener SCA Grecu si Asociatii

Pentru mai multe detalii și înscrieri vă rugăm să vizitați pagina dedicată evenimentului:

Galerie Foto

19 aprilie 2016

Eveniment lansare carte: “Cum să comunici corect sau Dreptul Publicității”

Cartea “Cum să comunici în mod legal sau Dreptul Publicității” se dorește a fi un ghid complet care să vină în sprijinul companiilor de media și marketing, al clienților acestora și al oricărui emițător de comunicări comerciale, indiferent de forma acestora din urmă.

Evenimentul a avut loc Marți, 19 aprilie 2016 la Hotel RIN Central, București, strada Traian nr. 55.

Speakeri ai evenimentului:

  • Avocat Elena Grecu, Grecu  și  Asociații
  • Oana Cociasu – Președinte RAC
  • Prof. univ. dr. Ioana Cecilia Popescu  – Facultatea de Marketing, ASE
  • Avocat Andreea Tigau – Grecu și Asociații
  • Mitrita Hahue – Șef serviciu mărci în cadrul  OSIM
  • Victor Dobre – Director General IAA
  • Mihail Meiu – Reprezentant ANPC
  • Oliver Gray, Director EASA Alliance
  • Avocat Andreea Rusu – Grecu și Asociații

 

Galerie foto și video

31 martie 2016

“Un deceniu de avocatură împreună cu Grecu și Asociații”

Societatea de avocați Grecu și Asociații a marcat pe data de 31 Martie 2016 aniversarea a 10 ani cu o recepție sărbătorind la Teatrul Național București, alături de clienții și partenerii firmei. Începând cu ora 19:00 sala Pictura din cadrul T.N.B. a fost rezervată doar pentru societatea Grecu și Asociații și invitații acesteia. Piesa de teatru „Allegro, ma non troppo” de Ion Minulescu a creat o atmosferă de excepție, fiind una dintre cele mai bune piese jucate pe scena Teatrului Național. După finalizarea piesei de teatru, seara a fost completată de o degustare în premieră a unor vinuri exclusiviste, creându-se o atmosferă potrivită pentru socializare, fotografii cu partenerii societații de avocatură și invitații acesteia.

Galerie foto și video