Aleksandr Sergheevici Pușkin nr. 8, sector 1, București, C.P. 011996
(+4) 0745 007 311

Stabilirea sediului social al unei firme la sediul avocatului

Sediul social reprezintă unul din elementele principale care trebuie avute în vedere în momentul înființării unei firme, fie ea S.R.L.,  S.A., sau orice entitate reglementată de Legea nr. 31/1990. Pentru ca o societate să poată funcționa, aceasta trebuie să aibă un sediu social.

Astfel, potrivit art. 7 din Legea nr. 31/1990, printre elementele care trebuie să se regăsească în mod obligatoriu în cadrul actului constitutiv al societății, se află și sediul social (lit. b).

Având în vedere faptul că, nu de fiecare dată este la îndemână identificarea unui sediu social pentru firmă, precum și faptul că, la începutul unei afaceri, resursele de natură financiară sunt reduse, se prezintă ca fiind o variantă mai mult decât demnă de luat în considerare aceea a stabilirii sediului social la sediul profesional al unui avocat sau al unei societăți de avocatură.

Art. 3 alin. 1 lit. h din Legea 51/1990 privind organizarea și exercitarea profesiei de avocat dispune că avocatul poate stabili temporar sediul social al unei societăți reglementate de Legea 31/1990 la sediul său profesional. În alte cuvinte, acesta poate găzdui sediul societăților comerciale la  sediul său.

Găzduirea sediului de către un avocat este posibilă în cazul tuturor societăților reglementate de către Legea 31/1990, avându-se  în vedere, în special, societățile de tip S.R.L. sau S.A. De amintit, în acest sens, este faptul că  la sediul avocatului nu vor putea fi găzduite sucursale ale societăților.

Perioada pentru care o societate poate fi găzduită la sediul unui avocat este de maxim un an, dovada sediului la înregistrare efectuându-se prin contractul de asistență juridică. În acest sens, este important de reținut faptul că va trebui încheiat un nou contract de asistență juridică, distinct de oricare altul, având ca singur obiect, găzduirea sediului firmei.

Stabilirea sediului social la avocat prezintă o serie de avantaje, care este bine să fie avute în vedere de fiecare dată când se urmărește înființarea unei firme.

În ceea ce privește costurile care trebuie  efectuate pentru a închiria sau a cumpăra un spațiu  care să fie sediu social al unei societăți, acestea sunt în mod considerabil mai ridicate decât onorariul pe care îl presupune încheierea unui contract de asistență juridică, având ca obiect stabilirea sediului unei firme la sediul profesional al avocatului.

De asemenea, în cazul în care sediul este stabilit într-un imobil închiriat sau aflat în proprietatea unuia dintre asociați, este obligatoriu să existe acordul din partea vecinilor, precum și din partea asociației de proprietari, care, nu de puține ori, este greu de obținut. Mai mult decât atât, numărul firmelor care pot fi înregistrate într-un imobil nu poate depăși numărul de încăperi obținute prin procesul de partajare. Dacă se va opta pentru găzduirea sediului social de către un avocat, va trebui doar să fie încheiat contractul de asistență juridică, urmând ca acesta să fie atașat la dosarul care se va depune la Registrul Comerțului, în momentul solicitării înregistrării, lucru care este, evident, mult mai simplu, mai comod și mai rapid. De asemenea, la sediul profesional al unui avocat, ori al unei societăți de avocatură nu există o restricție referitoare la un anumit număr maxim de firme care să poată fi găzduite, acesta fiind nelimitat.

Un alt avantaj major pe care îl prezintă stabilirea sediului social al unei firme la sediul unui avocat este acela că toată corespondența adresată firmei va fi primită de către avocat, fiind înlăturat astfel riscul pierderii corespondenței, aceasta urmând a fi comunicată persoanelor abilitate din cadrul societății în cauză.

În concluzie, atunci când se dorește înființarea unei firme, sau chiar modificarea sediului social al acesteia, este indicat să fie avută în vedere procedura găzduirii sediului de către un avocat, avantajele fiind, așa cum rezultă din cele de mai sus, multiple și foarte utile în fluidizarea activității firmei.

6 comments

  • Ilie Madalina

    May 17, 2018 at 7:56 pm

    Buna ziua,

    Daca am o firma platitoare de TVA, pot sa am gazduirea sediului social la sediul avocatului?

    Reply

    • Grecu si Asociații

      May 18, 2018 at 9:22 am

      Buna ziua!
      Da, se poate ca firma plătitoare de TVA să aibă sediului social la sediul unui avocat.

      O zi frumoasă!
      Grecu și Asociații

      Reply

  • Gabriela Ivan

    May 23, 2018 at 3:30 pm

    Bună seara,

    Ce cost presupune găzduire sediului social pentru o perioadă de un an?

    Mulțumesc!

    Reply

    • Grecu si Asociații

      May 24, 2018 at 9:10 am

      Buna ziua!

      Onorariile noastre depind de mai multe aspecte (perioada, daca doriti sa ne ocupam noi si de inregistrarea societatii la ONRC, etc).

      O sa va contacteze un avocat din cadrul societatii noastre pentru a discuta aceste detalii.

      O zi frumoasa!
      Grecu si Asociatii

      Reply

  • Fanea Lucian

    October 5, 2018 at 7:59 am

    Daca o firma nou infiintata are sediu la avocat si nu are activat nici un CAEN cu activitati, poate presta legal servicii, respectiv poate emite facturi?

    Reply

    • Grecu si Asociații

      October 9, 2018 at 10:01 am

      Buna ziua!

      Pentru a se putea presta orice activitate si, in mod implicit, pentru a se putea emite facturi, este necesar ca orice activitate prestata (cod CAEN) sa fie in prealabil autorizata.

      Totusi, este posibil ca o societate care are sediul gazduit de catre un avocat sa aiba activitati autorizate in afara sediului social si a sediilor secundare, respectiv la terti, caz in care poate presta si factura in baza codurilor CAEN astfel autorizate.

      Multumim!
      Avocat ALEXANDRU TEODORESCU

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Conținut protejat!!