Modificări legislative pentru comercianții care realizează vânzări de soldare

Începând cu data de 08.12.2020, comercianții ce realizează vânzări de soldare pentru produsele de toamnă – iarnă și cele de primăvară – vară au mai putine obligații față de cele pe care le aveau până acum.

Măsurile au fost adoptate prin Ordonanța de Urgență 210/ 2020, ce facilitează desfășurarea de către comercianți a vânzătorilor de soldare prin modificările aduse Ordonanței Guvernlui 99/ 2000.

În primul rând, produsele pentru soldare  nu mai trebuie achitate furnizorului cu cel puțin 30 de zile înaintea datei la care încep soldările, spre deosebire de vechea reglementare în care se prevedea obligativitatea comercianților de a achita în avans produsele pe care le pun la soldare.

O altă obligație ce a dispărut acum din sarcina comercianților este aceea de a face stocul de produse cu cel puțin 15 zile înainte de data începerii soldărilor, dar și interdicția pentru reînnoirea stocului după constituire sau în cursul soldărilor.

Prevederile anterioare erau de natură să creeze o situație discriminatorie între operatorii economici în funcție de spațiul de depozitare pe care aceștia îl au disponibil, fiind în avantajul celor care au un spațiu generos de depozitare.

Implicit, nu mai există nici obligația de a avea documente pentru a dovedi faptul că produsele pentru soldări au fost achitate cu minimum 30 de zile înainte de soldări și că stocul a fost făcut cu cel puțin 15 zile înainte de soldări.

În plus, pentru a veni în sprijnul operatorilor economici și pentru a reduce birocrația existentă, a dispărut și obligația comercianților de a anunța la Primărie soldările cu 15 zile în prealabil.

După cum putem observa din cele menționate anterior, modificările au avut ca scop principal simplificarea și debirocratizarea procesului de organizare a vânzărilor de soldare de către comercianți și evident, dată fiind utilitatea lor practică, sunt primite cu entuziasm de toți operatorii economici.

Simina Baciu – Paralegal

Leave A Comment