Aleksandr Sergheevici Pușkin nr. 8, sector 1, București, C.P. 011996
(+4) 0745 007 311
ArticoleFebruary 11, 20150

Noi condiții în organizarea campaniilor promoționale

Începând cu 13 februarie 2015, operatorii economici vor trebui să respecte noi cerințe pentru a- și putea promova produsele și serviciile prin intermediul mijloacelor uzuale de încurajare a vânzărilor în rândul consumatorilor, precum loteriile publicitare sau vânzările promoționale.

Noile cerințe sunt impuse prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 92 din 29 decembrie 2014 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea unor acte normative.

Printre modificările aduse prin Ordonanța de Urgență nr. 92/2014, se numără și cele care privesc Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc. Demne de menționat sunt noile competențe ale Oficiului Național al Jocurilor de Noroc (”ONJN”) cu privire la controlarea și supravegherea acțiunilor de promovare a produselor și serviciilor în rândul consumatorilor.

Astfel, operatorii economici care vor dori să organizeze acțiuni ”în scopul stimulării vânzărilor și care nu presupun taxă de participare, respectiv niciun fel de cheltuială suplimentară din partea participanților și nici majorarea prețului pe care produsul l-a avut anterior desfășurării acțiunii publicitare” vor avea obligația prealabilă de a obține un aviz din partea Comitetului de Supraveghere al ONJN.

În plus, un astfel de aviz trebuie obținut și în vederea desfășurării de activități care presupun existența unui fond de câștiguri sau premii ce urmează a fi acordate câștigătorilor.

Potrivit prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 92/2014, nerespectarea obligației de a obține avizul emis de ONJN constituie contravenție și se sancționează cu amenzi cuprinse între 20.000 RON și 40.000 RON.

Procedurile de urmat cu privire la obținerea avizului ONJN urmează să fie stabilite prin normele metodologice de aplicabilitate ale Ordonanței de Urgență nr. 92/2014, ce vor fi aprobate de Guvern până în data de 14 martie 2015.

Având în vedere faptul că practicile de stimulare a vânzărilor reprezintă una dintre principalele pârghii utilizate de operatorii economici în vederea promovării produselor și serviciilor în rândul consumatorilor, este de urmărit în ce măsură noile cerințe impuse vor influența activitatea operatorilor economici.

În acest sens, operatorii economici care apelează la practici de stimulare a vânzărilor ar trebui să acorde deosebită atenție procedurilor de emitere a avizului ONJN care urmează să fie stabilite prin Normele metodologice de aplicabilitate a Ordonanței de Urgențănr. 92/2014.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Conținut protejat!!