Aleksandr Sergheevici Pușkin nr. 8, sector 1, București, C.P. 011996
(+4) 0745 007 311

Modificarea locului muncii de către angajator – Coronavirus (COVID-19)

Modificarea locului muncii de către angajator ca măsură de protecție a salariaților

 

În ultima perioada, numărul cazurilor persoanelor în privința cărora a fost confirmată prezența Coronavirus (COVID-19) a crescut într-un interval extrem de scurt. În acest context, tot mai mulți angajatori își pun serios problema protejării salariaților într-un mod cât mai eficient.

În majoritatea cazurilor, atunci când felul muncii o permite, angajatorii optează pentru munca temporară de la domiciliu, astfel încât să fie evitat contactul cu alte persoane și, în același timp, aceștia să se simtă în siguranță.

Categoric, în mod normal, modificarea contractului de muncă cu privire la locul muncii presupune acordul ambelor părți. Acesta operează prin intermediul încheierii unui act adițional la contractul individual de muncă, însă atunci când modificarea vizează o situație permanentă – elementele sunt clar menționate în cadrul articolului 41 (3) lit. b) din Codul Muncii-.

Totuși, dacă avem în vedere o situație temporară privind modificarea locului muncii, aceasta poate opera fără acordul salariatului, în situația în care acest lucru este necesar ca măsură de protecție, conform articolului 48 din același act normativ. Această posibilitate a fost confirmată inclusiv de Ministerul Muncii în cadrul unui comunicat de presă din data de 10.03.2020, care menționa de asemenea faptul că decizia de modificare a locului muncii trebuie să conțină in mod obligatoriu următoarele:

– faptul că salariatul lucrează de la domiciliu;

– perioada în care se aplică această măsură;

– programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să controleze activitatea salariatului său și modalitatea concretă de realizare a controlului;

– obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la domiciliul salariatului, după caz, al materiilor prime și materialelor pe care le utilizează în activitate, precum şi al produselor finite pe care le realizează.

Evident, pentru societățile care erau familiarizate cu procedura muncii la domiciliu, această măsură nu a ridicat probleme reale, întrucât fiecare salariat cunoștea exact pașii care trebuie urmați.

În cazul celorlalți angajatori care se confruntă cu această situație pentru prima dată, este recomandată pregătirea unei politici privind munca la distanță care să clarifice aspecte precum modul de desfășurare a activității, programul de lucru sau verificarea activității.

Dragoș Oancea – Junior Associate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Conținut protejat!!